Openingstijden; 

Dinsdag t/m zaterdag
van 10.00 tot 16.30 uur

zaterdag 23 december t/m maandag 8 januari 2018 zijn we gesloten.

Onze locatie is in  , vlakbijj de Jumbo en Aldi, achter de huisartsenpost aan de Van Heemstraweg-west 9, 5301PA. Volg de borden! 

Klik hier voor de  plattegrond.

Hier vindt u alle contactgegevens.

 

» Over ons » FAQ: veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Hieronder proberen we antwoord te geven op vragen die vaak gesteld worden:

Kan ik pinnen bij de Spullewaard?

Heel graag zelfs! Ook kleine bedragen kunnen gewoon gepind worden. Als u een nieuw pasje heeft met een chip die contactloos pinnen mogelijk maakt, kan dat ook bij ons! Pinnen is veiliger en makkelijker! Pinnen of passen is ons devies!

Kan ik met mijn creditcard betalen bij de Spullewaard?

Sorry, we accepteren alleen contant geld of pinbetalingen.

Kan ik artikelen ruilen bij de Spullewaard?

Nee ruilen kan niet; In principe is gekocht, gekocht en kan er niet geruild worden. Voor elektrische apparaten geldt een uitzondering. Deze kunnen alleen als ze het niet doen binnen een week, met de stikcer nog op het artikel terug gebracht worden. De klacht wordt dan onderzocht en in sommige gevallen kan het aankoopbedrag terug worden gegeven.

Geven jullie garantie op gekochtte spullen?

Op elektrische apparaten zit in zoverre garantie dat als deze niet werken, de artikelen kunnen worden teruggebracht voor onderzoek/reparatie. Op alle andere artikelen zit geen garantie. U koopt de spullen zoals ze zijn. Hou er rekening mee dat de goederen vaak al een leven achter de rug hebben. Controleer dus zelf op eventuele beschadigingen, kleurverschil, compleetheid enz. 

Kan ik spullen reserveren bij de Spullewaard?

Ja dat kan. U kunt bij de kassa vragen of de medewerkers een labeltje met gereserveerd op het meubelstuk van uw keuze willen doen. Het meubel  is dan in principe voor 24 uur gereserveerd en zullen wij niet aan iemand anders verkopen. U kunt de reserveringsperiode niet verlengen, het gebeurd wel eens dat gereserveerd kaartjes van het artikel verdwijnen, de Spullewaard kan daar niet aansprakelijk voor worden gesteld.  Let op reserveren kan dus alleen bij meubels!

Kan ik een "zoekopdracht" plaatsen bij jullie?

Nee sorry, we krijgen dagelijks heel veel verzoekjes; kunt u mij bellen als Sjors & Sjimmie album 15 de derde druk binnenkomt, kunt u mij mailen als er een diepvries wordt binnengebracht enz. Helaas kunnen we hier niet op in gaan. We vragen iedereen om vaker terug te komen en wie weet staat wat u zoekt dan wel in de winkel!

Kan ik aangekochtte spullen opslaan bij de Spullewaard?

Nee dat is niet mogelijk. Wel mogen spullen tot 7 dagen na aanschaf bij ons blijven staan. ZIjn de spullen daarna niet opgehaald dan worden ze opnieuw voor verkoop aangeboden. 

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Jazeker! Vraag hierom bij de kassa en dan schrijven we een cadeaubon op maat uit!

Kan ik een gekregen cadeaubon ook inwisselen voor geld?

Sorry dat kan niet.

Kan ik op de hoogte blijven van de acties en activiteiten  in de winkel?

Natuurlijk. U kunt zich inschrijven voor de nieuwsbrief (stuur ons een mailtje waarin u aangeeft dat u de nieuwsbrief wilt ontvangen), de website bezoeken en ons volgen via Facebook. Als u op het icoontje onder aan deze pagina klikt wordt u meteen doorgelinkt.  De nieuwsbrief rolt ongeveer eens in de 6 weken op uw digitale deurmat en staat vol met nieuws over de kringloop.

Waar kan ik spullen inbrengen?

Spullen mogen achter bij het rolluik (helemaal naar de achterkant van het terrein rijden tegenover de loods) is een bel en daar kunnen spullen worden afgegeven. In de winkel zelf kunnen geen spullen worden afgegeven. U kunt geen spullen achterlaten als we gesloten zijn! De mensen bij de inname beslissen of we de aangeboden spullen ook echt kunnen innemen.

Wanneer kan ik spullen brengen?

Tijdens openingstijden dus van dinsdag tot en met zaterdag van 10 tot 17. Als we gesloten zijn kunt u geen spullen achterlaten!

Kan ik spullen voor de AVRI ook bij jullie achterlaten?

Nee dat kan niet, u moet zelf de spullen die wij niet aannemen bij de AVRI brengen.

Mag ik als ik spullen heb ingebracht binnendoor naar de winkel?

Sorry dit kan helaas niet.  U wordt verzocht uw auto na het brengen van spullen op het algemene parkeerterrein te zetten en via de ingang van Pand 9 naar de winkel te komen.

Komen jullie ook spullen halen? Is dit gratis?

Natuurlijk! Als u zelf niet in de gelegenheid bent de spullen te komen brengen dan komen wij deze graag  gratis bij u ophalen. Dit doen we op afspraak dus bel of mail ons om een afspraak te regelen. Hou er rekening mee dat na het bellen of mailen het soms nog een dikke week kan duren voordat er plek op het rooster is om u in te plannen. Onze chauffeur en bijrijders beslissen of zij de aangeboden spullen mee kunnen nemen. Spullen die niet geschikt zijn voor de verkoop kunt u bij de AVRI brengen. Als u vervoersproblemen heeft kunt u de AVRI bellen en een afspraak maken (0345 585 353) of hun website bezoeken voor informatie (www.avri.nl) .

Wij nemen alleen spullen mee die al op de begane grond klaar staan. Onze vrijwilligers zijn geen professionele verhuizers en halen dus ook geen goederen van de eerste verdieping of zolder. 

Bezorgen jullie ook aangekochte spullen?

We bezorgen graag bij u thuis of op kantoor in ons bedieningsgebied. We bezorgen alleen op de begane grond (tenzij er een lift is naar de verdieping waar u woont). 

Zijn er kosten aan het thuisbezorgen van spullen?

Ja er zijn kosten en deze  zijn afhankelijk  van waar u woont. De Spullebus bezorgt  in:

Aalst, Alem € 10,=

Ammerzoden € 7,50

Brakel € 10,=

Bruchem  € 5,=

Delwijnen € 7,50

Gameren € 5,=

Haaften € 10,=

Hedel € 7,50

Heerewaarden € 12,50

Hurwenen € 5,=,

Kerdriel € 10,=

Kerkwijk € 5,=

Nederhemert € 10,=

Nieuwaal € 7,50

Poederoijen €10,=

Rossum  € 7,50

Tuil € 10,=

Velddriel € 10,=

Waardenburg € 7,50

Wijk en Aalburg € 12,50

Zaltbommel € 5,=

Zulichem € 7,50

Bezorgen jullie ook piano’s?

Ja zeker. Wel komt er bovenop het normale bezorgtarief nog tien euro. 

Als ik spullen bij de AVRI afgeef voor de kringloopwinkel komen ze dan bij de Spuillewaard terecht?

Helaas niet, spullen die u afgeeft bij de AVRI in Zaltbommel gaan naar de kringloopwinkel in Tiel.

Krijg ik nog een vergoeding voor ingebrachte spullen?

Er staat geen geldbedrag of vergoeding tegenover het inbrengen van spullen.  U steunt de goede doelen en het milieu door bij ons u overtollige artikelen te brengen voor verkoop. Met de opbrengsten van de verkochte goederen kunnen wij de goede doelen steunen.

Kan ik als ik bijvoorbeeld een bank inlever, gratis een andere bank uitzoeken?

Nee dat kan niet. De spullen staat u gratis af. De spullen in de winkel zijn alleen te koop.

Wie bepaald of de spullen worden aangenomen of meegenomen?

Als u spullen komt brengen bepalen de mensen bij de inname of we de spullen kunnen aannemen, of ze verkoopbaar zijn. Als er spullen bij u worden opgehaald bepaalt de chauffeur wat hij kan meenemen. De verkoopbaarheid van de artikelen speelt hierbij een grote rol maar soms wegen factoren als vraag en plaats in de winkel ook mee. Een lijst van zaken die we niet innemen vindt u hier.

Doen jullie ook huisuitruimingen/inboedels?

Zeker. Indien mogelijk maken we dan eerst een afspraak om te bepalen welke spullen we kunnen meenemen. Bel of mail voor het maken van een afspraak voor een ontruiming. Wij plannen dan extra tijd in op het rooster.

Gaan alle opbrengsten naar de goede doelen?

Na aftrek van kosten en reserveringen gaan de opbrengsten naar goede doelen.

Wie bepaalt welke goede doelen de Spullewaard steunt?

Goede doelen kunnen zelf een donatie bij ons aanvragen, deze worden door het bestuur bekeken en daarna voorgelegd aan de vrijwilligers. Met elkaar bepalen we welke instanties we kunnen steunen. Tijdens de kerstactie in de winkel kunt u als klant ook meebepalen welke organisatie een bijdrage ontvangt. Zie  http://www.spullewaard.nl/goede+doelen/donatie+nieuws%21/ voor meer informatie over welke goede doelen we steunen.

Kan ik zelf vrijwilliger worden?

We zijn volkomen afhankelijk van onze vrijwilligers, zij zijn de motor van de Spullewaard. Als u interesse heeft in vrijwilligerswerk neem dan contact op om te kijken wat er voor mogelijkheden zijn. Zie ook http://www.spullewaard.nl/over+ons/vrijwilliger+worden%3f/

Werken er alleen maar vrijwilligers bij de Spullewaard?

Naast de twee parttime bedrijfsleiders die betaald worden, werken er alleen maar mensen die niet financieel beloond worden en dus gratis hun diensten verlenen. Chauffeurs, sorteerders, taakhouders, bijrijders, fietsenmakers, bestuursleden, kassamensen enz. Maar ook stagiaries, dienstwerkers, herintreders, taakgestraften enz.

Ik wil de Spullewaard financieel  steunen, kan dat?

Natuurlijk kan dat. Neemt u hierover even contact op dan krijgt u de benodigde gegevens.

Ik/mijn kind wil stage lopen bij jullie, kan dat?

De Spullewaard biedt elk jaar plek aan een groot aantal maatschappelijke stagiaries. Meer weten? Zie http://www.spullewaard.nl/maatschappelijke+stage/

De school van mijn kind(eren) zou graag een kijkje bij jullie nemen kan dat?

Wij zijn heel trots op onze unieke educatieve excursie programma. Zie voor informatie: http://www.spullewaard.nl/over+ons/educatieve+excursies/

Wat moet ik doen als ik zie dat iemand iets meenneemt uit de winkel zonder te betalen?

Als u zelf de verdachte niet kunt of wilt aanspreken dan kunt u de vermeende diefstal bij onze vrijwilligers melden. Zij zullen dan verder handelen.

Kan ik met een rollator of rolstoel de winkel bezoeken?

Dat kan! Op dit moment kunt u niet heel makkelijk via de ingang van Pand 9 terecht en kunt u in sommige gevallen beter achterom via ons rolluik naar binnen.

Is er een toilet in de kringloopwinkel?

In de centrale hal van Pand 9 vindt u een toilet.

Mocht u vraag er niet bij staan bel of mail ons dan. Wij helpen u graag!

 

 

 

 

Nieuwsbrief ontvangen?
BLOG
Educatieve excursies